Hoppa till verktygsfältet
Söker du information om influensavaccinationer vid SHVS? Kolla ortspecifik information här.

SHVS:s egenkontrollinformation i siffror under perioden 1.5.–31.8.2024

Totalt 181 kundfeedback

Serviceupplevelse och läge = 111 st.

  • En dålig upplevelse (72 st.)
  • En bra upplevelse (37 st.)
  • Bilddiagnostiska undersökningar gjordes på en annan ort (1 st.)

Tidsbokning och digitala tjänster = 39 st.

  • En mottagningstid ställdes in och det orsakade problem (9 st.)
  • Det finns inga tider att ge (7 st.)
  • En mottagningstid måste väntas orimligt länge (4 st.)

Hälsovårdsavgiften och ett problem med att använda tjänster = 14 st.

  • Kan inte använda bostadsortens underleverantörstjänst om studieorten ligger på en annan ort (5 st.)
  • Avgiften för oanvända mottagningstider, berättigad (5 st.)
  • Hälsovårdsavgiften är obligatorisk, även när man inte kan använda tjänsten (3 st.)

Nära ögat -situationer och farliga händelser, totalt 83 st.

  • 32 närä ögat -situationer
  • 51 farliga händelser
  • allmän och mental hälsa, 58 st.
  • oral hälsa, 18 st.
  • bilddiagnostiska undersökningar, 2 st.

Anmärkningar

Anmärkningar under perioden 1.5.–31.8.2024, 15 st.

Klagomål

Klagomål under perioden 1.5.–31.8.2024, 4 st.