Egenkontrollinformation i siffror
SHVS:s egenkontrollinformation i siffror under perioden 1.5.–31.8.2024
Totalt 181 kundfeedback
Serviceupplevelse och läge = 111 st.
- En dålig upplevelse (72 st.)
- En bra upplevelse (37 st.)
- Bilddiagnostiska undersökningar gjordes på en annan ort (1 st.)
Tidsbokning och digitala tjänster = 39 st.
- En mottagningstid ställdes in och det orsakade problem (9 st.)
- Det finns inga tider att ge (7 st.)
- En mottagningstid måste väntas orimligt länge (4 st.)
Hälsovårdsavgiften och ett problem med att använda tjänster = 14 st.
- Kan inte använda bostadsortens underleverantörstjänst om studieorten ligger på en annan ort (5 st.)
- Avgiften för oanvända mottagningstider, berättigad (5 st.)
- Hälsovårdsavgiften är obligatorisk, även när man inte kan använda tjänsten (3 st.)
Nära ögat -situationer och farliga händelser, totalt 83 st.
- 32 närä ögat -situationer
- 51 farliga händelser
- allmän och mental hälsa, 58 st.
- oral hälsa, 18 st.
- bilddiagnostiska undersökningar, 2 st.
Anmärkningar
Anmärkningar under perioden 1.5.–31.8.2024, 15 st.
Klagomål
Klagomål under perioden 1.5.–31.8.2024, 4 st.