Hoppa till verktygsfältet
Kolla in vår nyhet för att se avvikande öppettider för jultiden, årskiftet och trettondagen. Läs mer

Praxis i vår återuppringningstjänst ändrades: vi ringer endast en gång

I fortsättningen försöker SHVS bedömning av vårdbehov kontakta studerande genom att ringa upp endast en gång i stället för tidigare två gånger. När det andra återuppringningsförsöket faller bort kan vår telefontjänst sköta kontakterna mer exakt enligt den tidpunkt som studerande har meddelat.

SHVS telefontjänst baserar sig på återuppringning. När en studerande ringer till SHVS riksomfattande telefontjänst lämnar hen en begäran om återuppringning. Vår telefontjänst ringer upp vid den tidpunkt som den studerande har meddelat. Samtalet kommer från våra nummer i telefontjänsten: 046 710 1073 (tjänster inom allmän och mental hälsa) eller 046 710 1085 (tjänster inom oral hälsa). Om den studerande inte svarar på SHVS återuppringningssamtal kan hen på nytt kontakta bedömningen av vårdbehov.

Vi övergår till praxis med en återuppringning från och med 2.4.2024.