SHVS riksomfattande servicenummer för tidsbokning och servicehandledning får ett nytt system för återuppringning. Det nya systemet tas i bruk 10.12.2021 när det gäller servicenumret för oral hälsa och 15.12.2021 när det gäller servicenumret för allmän och mental hälsa.
Telefontjänsten har i fortsättningen många nya egenskaper som gör att du kan sköta dina ärenden smidigare. När du ringer de riksomfattande servicenumren
- kan du välja om ditt ärende gäller tidsbokning, avbokning av en tid eller något annat. Ditt val styr behandlingen av ärendet vid SHVS och snabbar upp servicen.
- får du en uppskattning av vilken tid SHVS personal ringer upp dig. Om tidpunkten inte passar dig kan du ange en tid som passar dig bättre.
- kan du vid behov återkalla en tidigare begäran om återuppringning eller flytta tidpunkten för återuppringningen.
- kan du identifiera samtal som kommer från SHVS bedömning av vårdbehov, eftersom samtalen i fortsättningen inte längre kommer från ett okänt nummer utan från samma servicenummer som du ringde till när du lämnade begäran om återuppringning. Vänligen observera, det är fortsättningsvis möjligt att få samtal från okänt nummer det handlar om ett vårdsamtal.
- kan du vid behov avboka en mottagningstid som bokats för dig. Mottagningstider ska i första hand avbokas i webbtjänsten Self. Kom ihåg att göra avbokningen i god tid, minst 24 timmar före mottagningsbesöket.
Ändringar i servicetiderna medan det nya systemet tas i bruk
- Telefontjänsten för oral hälsa stängs kl. 12.00 tors. 9.12, d.v.s. dagen innan systemet tas i bruk. Det nya systemet tas i bruk fre. 10.12.2021, och då betjänas studerandena enligt de normala öppettiderna på fredagar, d.v.s. kl. 8–14.
- Telefontjänsten för allmän och mental hälsa stängs kl. 12.00 tis. 14.12, d.v.s. dagen innan systemet tas i bruk. Det nya systemet tas i bruk ons. 15.12.2021, och då betjänas studerandena enligt de normala öppettiderna, d.v.s. kl. 8–15.
- SelfChat stängs för perioden 9–15.12.2021, då det nya återuppringningssystemet tas i bruk. På så sätt vill vi försäkra oss om att vi har tillräckliga resurser för att köra i gång det nya systemet.
Tidsbokning till SHVS
Tider till alla SHVS tjänster bokas efter en bedömning av vårdbehovet och servicehandledning, som sker per telefon eller i SelfChat.
SHVS riksomfattande servicenummer betjänar mån.–tors. kl. 8.00–15.00 och fre. kl. 8.00–14.00.
Tjänster inom allmän och mental hälsa tfn 046 710 1073
Tjänster inom oral hälsa tfn 046 710 1085
SelfChat betjänar mån.–fre. kl. 12.00–14.00 i ärenden som gäller allmän hälsa och oral hälsa samt mån.–fre. kl. 10.00–14.00 i ärenden som gäller mental hälsa.