Hoppa till verktygsfältet
Kolla in vår nyhet för att se avvikande öppettider för jultiden, årskiftet och trettondagen. Läs mer

Välkommen till SelfChat!

I SelfChat du kan kommunicera med vår vårdpersonal i realtid. SelfChat är tillgängligt för dig under följande servicetider:

  • Allmän och mental hälsa mån–tors kl. 8–15, fre kl. 8–14
  • Oral hälsa  mån–tors kl. 12–15, fre kl. 12–14
  • Den gröna bollen som syns i chatten är ett märke på att en sakkunnig är på plats.

Hur SelfChatten fungerar

  • Den gröna bollen som syns i SelfChatten berättar att chatten är öppen och att en SHVS sakkunnig är på plats.
  • Du kan ansluta dig till kön enligt vad ditt ärende beror då SelfChatten är aktiv (t.ex. munhälsa, allmän- eller mentalhälsa). Den första lediga skötaren börjar tjäna dig via chatt-konversationen.
  • Du kan få allmän hälsorådgivning via SelfChatten och vägledning till de rätta tjänsterna som du behöver. Man kan lättast sköta sådana ärenden via chatten som är tydliga och handlar om enskilda frågor. Ifall du har flera frågor och mer att diskutera är det bäst att du kontaktar genom att ringa oss.
  • Enligt mån och möjlighet sköts också bedömningen av vårdbehovet via chatten. I sådana fall uppskattas din situation av en sakkunnig som sedan kommer med råd, anvisningar och ger vid behov en mottagningstid.
  • SelfChatten fungerar med nationella resurser. Det innebär i praktik att vi styr dig till att ta kontakt med ditt eget serviceställe per telefon i sådana frågor som måste skötas lokalt.

Läs mer

Logga in i Self