Från och med 1.10.2020 tar SHVS i bruk riksomfattande servicenummer, och samtidigt upphör användningen av telefonnummer som är specifika för respektive serviceställe.
I ärenden som gäller tidsbokning och servicehandledning kan du i fortsättningen kontakta oss via två telefonnummer eller två servicelinjer i SelfChat. Du behöver bara välja servicelinje eller telefonnummer utgående från om ditt ärende gäller munhälsotjänster eller övriga tjänster.
Våra nya telefonnummer
Munhälsotjänster tfn. 046 7101085
Övriga tjänster tfn 046 7101073
I SelfChat hittar du motsvarande servicelinjer: munhälsotjänster samt övriga tjänster.
Vår telefontjänst är öppen under SHVS öppettider. Via SelfChat får du betjäning i ärenden som gäller munhälsa på eftermiddagar må‑to kl. 12–15 och fre kl. 12–14 och i övriga ärenden under de vanliga servicetiderna, d.v.s. må–to kl. 8–15 och fre kl. 8–14.
Ibruktagandet av riksomfattande telefon- och servicelinjer hör samman med SHVS nya servicemodell. Servicemodellen tas i bruk i sin helhet i samband med att SHVS verksamhet utvidgas, men från och med oktober tas olika delar av den i bruk genom pilotprojekt. Läs mer >