Siirry sisältöön
Etsitkö tietoa influenssarokotuksista YTHS:llä? Katso paikkakuntakohtaiset tiedot täältä.

YTHS:n valtakunnallinen puhelinpalvelu uudistuu

YTHS:n valtakunnallisissa ajanvarauksen ja palveluohjauksen palvelunumeroissa otetaan käyttöön uusi takaisinsoittojärjestelmä. Suunterveyden palvelunumerossa uusi järjestelmä otetaan käyttöön 10.12.2021 ja yleis- ja mielenterveyden palvelunumerossa 15.12.2021.    

Puhelinpalvelussa on jatkossa monia uusia ominaisuuksia, jotka sujuvoittavat asiointiasi. Kun soitat valtakunnallisiin palvelunumeroihin

  • voit valita, koskeeko asiasi ajanvarausta, ajan perumista tai muita asioita. Valintasi ohjaa asian käsittelyä YTHS:llä ja nopeuttaa palvelua.
  • saat arvion ajankohdasta, jolloin YTHS:n ammattilainen soittaa sinulle. Jos ajankohta ei ole sinulle sopiva, voit määritellä sinulle paremmin sopivan ajan.   
  • voit tarvittaessa perua jo jättämäsi soittopyynnön tai siirtää sen ajankohtaa.
  • pystyt tunnistamaan YTHS:n hoidontarpeen arvioinnista tulevan puhelun, sillä jatkossa puhelu ei enää tule tuntemattomasta numerosta vaan samasta palvelunumerosta, johon jätit soittopyynnön. Huomaathan, että hoitoon liittyviä puheluja voi edelleen tulla myös tuntemattomasta numerosta.
  • voit tarvittaessa perua sinulle varatun vastaanottoajan. Vastaanottoaikojen peruutus tehdään ensisijaisesti Self-verkkopalvelussa. Muistathan hoitaa peruutuksen hyvissä ajoin, vähintään 24 tuntia ennen vastaanottoa.

Muutoksia palveluaikoihin käyttöönoton aikana

  • Suunterveyden puhelinpalvelu suljetaan käyttöönottoa edeltävänä päivänä to 9.12. klo 12.00. Uusi järjestelmä otetaan käyttöön pe 10.12.2021, jolloin opiskelijoita palvellaan normaalin perjantaiaukiolon puitteissa klo 8-14. 
  • Yleis- ja mielenterveyden palvelunumero suljetaan käyttöönottoa edeltävänä päivänä ti 14.12. klo 12.00. Uusi järjestelmä otetaan käyttöön ke 15.12.2021, jolloin palvellaan normaalin aukiolon puitteissa klo 8-15.  
  • SelfChat on suljettu takaisinsoittojärjestelmän käyttöönoton ajaksi 9.-15.12.2021. Tällä halutaan varmistaa riittävät resurssit uuden järjestelmän sisäänajossa.

Ajanvaraus YTHS:lle

Ajanvaraus kaikkiin YTHS:n palveluihin tapahtuu puhelimitse tai SelfChatissä tehtävän hoidontarpeen arvioinnin ja palveluohjauksen kautta.

YTHS:n valtakunnalliset ajanvarausnumerot palvelevat ma–to klo 8.00–15.00 ja pe klo 8.00–14.00.
* Yleis- ja mielenterveyden palvelut p. 046 7101073
* Suunterveyden palvelut p. 046 7101085

SelfChat palvelee yleisterveyden ja suunterveyden asioissa ma–pe klo 12.00–14.00 ja mielenterveyden asioissa ma–pe klo 10.00–14.00.