SelfChatissä voit viestiä reaaliaikaisesti hoitohenkilökuntamme kanssa. SelfChat on käytössäsi Self-verkkopalvelussa seuraavilla palveluajoilla:
- Yleis- ja mielenterveys ma-to klo 8-15, pe klo 8-14
- Suunterveys ma-to 12-15, pe klo 12-14
SelfChat toimii näin
- SelfChatissä näkyvä vihreä pallo kertoo, että paikalla on YTHS:n ammattilaisia. Kun SelfChat on aktiivisena, voit liittyä jonoon sen mukaan, mitä asiasi koskee (Suunterveys tai Yleis- ja mielenterveys). Ensimmäinen vapautuva hoitaja poimii sinut aloittamaan chat-keskustelun.
- Chatissä tehdään hoidontarpeen arviointia mahdollisuuksien mukaan. Saat ammattilaisen arvion tilanteestasi, ohjeita ja neuvoja ja tarvittaessa ajan vastaanotolle.
- Chatissa voit saada myös yleisluontoista terveysneuvontaa ja opastusta palveluihin. Parhaiten chatissä hoituvat selkeiden, yksittäisten kysymysten hoitaminen. Jos kysyttävää ja keskusteltavaa on enemmän, suosittelemme yhteydenottoa puhelimitse.
- SelfChatissä toimitaan valtakunnallisilla resursseilla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että paikalliseen toimintaan liittyvissä kysymyksissä saatamme ohjata sinut ottamaan yhteyttä oman paikkakuntasi palvelupisteeseen puhelimitse.