SelfChatiin on avattu uusi palvelulinja mielenterveyspalvelujen hoitoonohjaukseen. SelfChatin mielenterveys-linja palvelee opiskelijoita hoidontarpeen arvioinnissa ja palvelunohjauksessa arkisin klo 8.00-14.00. Palvelu on kolmikielinen suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
SelfChatin yleisterveyden ja suunterveyden linjat hoidontarpeen arvioinnissa, palveluohjauksessa ja ajanvarauksessa palvelevat entiseen tapaan arkisin klo 12-14. Mielenterveyspalvelujen korona-aikana kasvaneen kysynnän vuoksi SelfChatin mielenterveyspalvelujen linjan palveluajat ovat pidemmät. Tällä halutaan varmistaa asiakkaiden nopea yhteydensaanti ja ohjaus tarvittavan avun piiriin.
SelfChat palvelee hoidontarpeen arvioinnissa ja hoitoonohjauksessa
- yleisterveyden ja suunterveyden asioissa ma-pe klo 12.00-14.00
- mielenterveyden asioissa ma-pe klo 8.00-14.00.
SelfChatin laajemmat mielenterveyspalvelut toteutetaan YTHS:lle myönnetyllä valtionavustuksella, joka on tarkoitettu koronapandemian aiheuttamien haittojen lieventämiseen, korkeakouluopiskelijoiden opiskelukyvyn tukemiseen ja hyvinvoinnin varmistamiseen.
Keskusteluapua anonyymissä MieliChat-palvelussa
Kesäkuussa opiskelijoiden käyttöön avattiin anonyymi MieliChat-palvelu. MieliChatissä voit keskustella anonyymisti mieltäsi painavista asioista ja saada neuvoja ja tukea mielenterveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä. MieliChat palvelee arkisin klo 8-14 ja myös se löytyy Self-verkkopalvelusta.
Huomaathan, että MieliChatissa ei käsitellä potilastietoja tai ajanvarauksia. Näissä asioissa käytä SelfChattiä tai soita yleis- ja mielenterveyden valtakunnalliseen palvelunumeroon 046 7101073.